سبد خرید

جمع خرید 0

قیمت نقره امروز

قیمت نقره امروز شنبه 08 اردیبهشت 1403

برای بدست آوردن قیمت نقره به گرم کیلوگرم مثقال و اونس خیلی راحت می توانید مقاله ما را بخوانید واز قیمت هر روز نقره آگاه شوید.

قیمت روز نقره

برای اینکه از قیمت نقره آگاه شویم بهتر است ابتدا بدانیم نقره چیست و چه کاربردی در ساخت زیورآلات و جواهرات دارد. سپس به برسی ارزش نقره بپردازیم، نقره فلزی گرانبها در جدول تناوبی عنصر ها با علامت Ag است. رنگ این فلز نقره ای رنگ است و در زیورآلات مردانه و زنانه مورد استفاده قرار میگیرد. البته این فلز گرانبها در صنعت هم استفاده میشود، برای مثال در کلید های قطع و وصل برق سه فاز از نقره ساچمه استفاده شده است چرا که نقره رسانایی قوی ای دارد، همچنین باید بدانید که از نقره پنبه برای عیار کردن طلا استفاده میکنند.

نقره درچند سالی که گذشت

قیمت نقره پنبه در چند سال گذشته ارزانتر از نرخ فعلی آن بود و هر گرم نقره 3000 تومان معامله میشده است، در پی نوسانات شدید قیمت سکه طلا و ارز به یکباره ار هر گرم 3000 تومان تا هر گرم 25000 تومان بالا رفت و در حال حاضر قیمت کمی متعادل تر شده است که با توجه به افت قیمت جهانی طلا، سکه و ارز امید میرود تا قیمت این فلز متعادل تر گردد و نقره پنبه تا 18000 تومان پایین بیاید. برای مدتی طولانی قیمت نقره ثابت ماند و چند مدتی است که نقره از رنج قیمتی 22 هزار تومان به رنج قیمتی 30 هزار تومان وارد شده است. قیمت روزانه نقره هر روز در جدول زیر بروز و آپدیت می شود.

قیمت امروز نقره  1403/02/01

قیمت هرگرم نقره 999 قیمت هر گرم نقره 925 قیمت هر مثقال نقره ساچمه
65 هزار  و 500 تومان 60 هزار  و 565 تومان  301 هزار تومان

قیمت جهانی نقره و دلار

قیمت هر انس نقره 999 قیمت هر دلار قیمت هر کیلو نقره ساچمه
28 دلار   و 690 سنت 64 هزار و 700 تومان  1012 دلار

البته باید بگم که قیمتی که نقره  توی بازار عرضه میشه یکم از این قیمت بیشتره چون این قیمت، قیمت نقره بدون سود فروشنده است و فروشندگان نقره ساچمه، نقره را حد اقل هر گرم 3 تا 5 هزار تومان بالا تر از از این قیمت، نقره خالص را می فروشند.

یک کیلو نقره ساچمه خارجی با عیار 990 جهت فروش موجود است  جهت اطلاع از قیمت خرید میتوانید در چت آنلاین سایت پیام  دهید

تشخیص نقره:

نقرا را با راه های متفاوتی میتوان شناخت، سریع ترین راه علامت 925 حک شده بر روی زیورآلات نقره است. راه های دیگری چون تست یخ و تست با وایتکس نیز برای تشخیص نقره وجود دارد که به راحتی میتوانید یاد بگیرید. حرفه ای ها میتواند خلوص نقره را با وزن کردن بدست آورند.

نقره 999

نقره پنبه یا نقره 999، نقره با درجه خلوص بسیار بالا است که در ساخت زیورآلات نقره کاربرد دارد و طلا سازها و نقره سازها این فلز را خریداری می نمایند و بسته به نیازشان آن را عیار زده و نقره جاتشان را میسازند. از فلز نقره با عیار 999 به هیچ عنوان در ساخت زیورآلات نقره نمیتوان استفاده کرد چرا که نقره 999 نرم است و اگر در ساخت زیورآلات از آن استفاده شود به دلیل نرم بودن در برخورد با اشیاء یا پرتاب شدن زیورآلات، روی آن خط می افتد یا دچار شکستگی میشود.

نقره 925

نقره 925 یا استرلیننگ نقره پنبه همراه مقداری بار نقره است، به این ترتیب که 92.5 درصد از آن را نقره پنبه تشکیل میدهد و الباقی را عیار یا همان بار نقره تشکیل میدهد. چنین ترکیبی را نقره با عیار 925 یا نقره استرلینگ می نامند.در ترکیب ساخت نقره استرلینگ(925) مهم نیست بار نقره چه فلزی باشد، همین که 92.5 درصد آن را نقره خالص تشکیل دهد، آن نقره را نقره استرلینگ می نامند.

اونس نقره

قیمت روز نقره999 به صورت جهانی بر حسب انس محاسبه میشود که قیمت هر انس نقره پنبه امروز 1399/10/30 برابر با 25دلار و 30 سنت است و قیمت روز دلار هم امروز 21.800 تومان در بازار ارز می باشد، هر انس تقریبا معادل 28 گرم است. با یک حساب و کتاب ساده میشود قیمت امروز نقره را به دست آورد. 

امروز اما تاریخ متفاوت از روزی است که این مقاله را نوشتم امروز1401/10/16 میباشد وقیمت انس نقره نسبت به دوسال پیش تغییرات چشم گیری داشته است قیمت هر انش نقره 23 دلار و 406 سنت است که دو دلار ارزان تر از دو سال پیش همین موقع هاست اما قیمت دلار در ایران نسبت به دوسال پیش کمی بیشتر شده است قیمت امروز دلار 39 هزار و 480 تومن است این قیمت قیمتی است که در سایت رسمی قیمت دلار سکه و ارز https://www.tgju.org/ برای دلار در نظر گرفته شده است. 

مثقال نقره

همانطور که میدانید مثقال یک واحد اندازه گیری است که از قدیم برای وزن کردن نقره و طلا استفاده می شده است. قیمت نقره را با مثقال هم محاسبه می کنند و باید بدانید هر مثقال نقره برابر با 4.6 گرم است. قیمت هر مثقال نقره نیز در جدول قیمت نقره هر روز آپدیت میشود.

فرمول محاسبه قیمت نقره با عیار های مختلف چگونه است

حتما و حتما دوست دارین راجع به نحوه قیمت گذاری فلز نقره اطلاعاتی به دست بیارین و دوست دارین یاد بگیرید نقره با عیار پایین رو چطور و با چه قیمتی باید بخرید یا بفروشید. البته منظور اینجا نقره شکسته یا نقره بدون اجرته. خوب بریم سر اصل ماجرا و نحوه قیمت گذاری فلز نقره !!!. قیمت نقره در این سایت با توجه به قیمت انس جهانی نقره نمایش داده میشه و البته قیمت روز دلار. من در این وب سایت با توجه به این دو قیمت، قیمت هرگرم نقره رو محاسبه میکنم و در جداول نشون میدم. این اطلاعات هم از سایت رسمی شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز یعنی https://www.tgju.org/profile/silver استخراج میکنم و قیمت های داخل جداول و نمودار رو آپدیت میکنم. همونطور که میدونید انس نقره برابر با 28.349 گرم، می باشد و برای قیمت گذاری هر گرم نقره کافیه که یه محاسبه ساده انجام بدیم و قیمت نقره 999 را حساب کنیم. اول قیمت انس رو در نرخ دلار ضرب میکنیم تا قیمت انس به تومان بدست بیاد، سپس قیمت هر انس به تومان رو تقسیم بر وزن هر انس به گرم میکنیم تا قیمت هرگرم نقره 999 به دست بیاد.فرمولش هم اینجا براتون مینویسم.

SilverOnceToman = silverPrice.SilverOnceDollerPrice * silverPrice.DolarNerkh;
Sipver999GeramPrice = silverPrice.SilverOnceToman / 28.349;

حالا اگه بخواین قیمت نقره 925 رو حساب کنید با توجه به اینکه در مرحله قبل قیمت نقره 999 رو حساب کردیم فقط کافیه این قیمت رو در 92.5 درصد ضرب کنیم تا قیمت نقره با عیار 925 بدست بیاد. فرمول محاسبه قیمت نقره 925 هم براتون اینجا قرار میدم.

Silver925Price = (silverPrice.Sipver999GeramPrice * 92.5) / 100;

حالا که این فرمول رو یاد گرفتید به راحتی میتونید قیمت نقره با هر عیاری رو حساب کنید مثلا نقره عیار 84 باید یجای 92.5 عدد 84 توی فرمول قرار بگیره

;Silver84Price = (silverPrice.Sipver999GeramPrice * 84) / 100

با این تفاسیر فرمول محاسبه قیمت مثقال هم راحته کافیه که قیمت هر گرم نقره رو در هر وزن مثقال ضرب کنیم تا قیمت هر مثقال نقره به دست بیاد. میدونید دیگه هر مثقال 4.6 گرم است.

SilverMesghalPrice = 4.6 * silverPrice.Sipver999GeramPrice;

قیمت نقره دست دوم

این مهمه خیلی هم مهمه که نقره شما یه انگشتر نقره مردانه با رکاب فیلی عیار 925 هست یا نه، یه نیم ست نقره زنونه یا شاید هم یه انگشتر عقیق با رکاب صفوی، برای اینکه از قیمت نقره دست دوم آگاه بشید باید اول ببینیم نقره تون چیه، چه مارک یا برندی هست، ساخت ایرانه یا ترکیه، یا اینکه نقرتون، نقره ایتالیایی هستش.

خلاصه اینکه خیلی موارد توی تعیین قیمت نقره دست دوم دخیل هستند این که سرویس نقره شما که می خواهید بفروشید در حد نو هست یا نه یه سرویس نقره از مد افتاده است که چندین ساله که توسط شما مورد استفاده قرار گرفته. شاید هم چند تا انگشتر نقره شکسته رو آوردین برای فروش همه این مواردی که ذکر شد توی قیمت نقره دست دوم تاثیر داره و میتونه قیمت نقره رو کمی بیشتر یا کمتر از حد معمولش قرار بده.

اگه نقره دست دومی که آوردین و می خواهید بفروشید یه انگشتر نقره مردونه قدیمی با سنگ عقیق کهنه است و مثلا از پدر بزرگتون بهتون به ارث رسیده اون قیمت نقره دست دوم رو بالا میبره البته بسته به مهر انگشتر و قدمتش و صد البته نوع سنگ قیمت نقره دست دوم، مثل قیمت نقره نو حساب میشه و بالاتر ار قیمت نقره دست دوم معمولی حساب میشه. اگه هم سرویس زنونه پر نگین دارید یا انگشتر نقره نگین باگت خورده ظریف یا دستبند و... بازم توی قیمت گذاری نقره دست دوم باید ببینیم سالم هست یا نه اگه سالم و در حد نو باشد هر گرم 30 هزار تومن افت قیمت نسبت به قیمت سرویس نقره نو همون فروشگاه پیدا میکنه چون باید بره برای آبکاری رادیوم که در حال حاظر قیمت آبکاری رادیوم هر گرم 30000 هزار تومانه پس این مهمه که چه مدل نقره ای برای فروش آوردین.

اگه هم انگشتر نقره شکسته برای فروش آوردین که باید ذوب بشه پس قیمتش خیلی متفاوت تر خواهد بود چرا که قیمت این مدل نقره دست دوم برابر با 70 درصد قیمت نقره 925 نو میباشد (البته در شرایطی که فروشنده منصف باشد) در سایر موارد که زیورآلات نقره شما از مد افتاده باشد و قدیمی هم اجرت کار از قیمت نقره کم میشود و هم هزینه آبکاری رادیوم از کار شما کسرمی گردد سپس قیمت نقره دست دوم محاسبه می شود. در کل خرید زیورآلات نقره را نباید با سرمایه گذاری اشتباه گرفت. زیورآلات نقره کالاهایی تزینی هستند نه کالاهایی سرمایه ای و اگر به قصد سرمایه گذاری اقدام به خرید زیورآلات کار شده نقره کرده اید باید بگویم که اصلا پیشنهاد نمیشود چون اجرت کار زیورآلات نقره نسبت به قیمت نقره خام دو چندان است و هنگام فروش زیورآلات نقره دست دوم با ضرر مواجه می شوید در صورتی که میخواهید سرمایه تان را حفظ کنید پیشنهاد من به شما خرید شمش نقره است.

میتوانید به خرید نقره ساچمه فکر کنید چرا که بیشترین سود را در این روزگار همان نقره ساچمه دارد و باعث حفظ دارایی های شما میشود مثل طلا نقد است و هر نقره فروشی هر وقت که بخواهید آن را به قیمت روز بازار از شما خریداری میکند البته 1000 تومان زیر قیمت روز باز به عمده فروش میتوانید نقره تان را بفروشید.

 

قیمت امروز نقره در ایران و جهان:27/10/1399

مدت زمان زیادی است که قیمت روز نقره ثابت مانده است و البته کمی متعادل تر از قبل شده و امید میرود با روی کار آمدن دولت جدید قیمت ها در بلند مدت کاهش چشمگیر و در کوتاه مدت کاهش کمی داشته باشد چرا که سیاست های داخلی و خارجی و انجام کار ها توسط دولت جدید میتواند تاثیری مستقیم در روند قیمت گذاری ها داشته باشد و قیمت طلا و نقره را متعادل و واقعی نماید برای اطلاع از آخرین قیمت ها ی نقره پنبه با ما همراه باشید.

قیمت نقره امروز 1400/06/31 به شرح زیر است 

قیمت هر گرم نقره پنبه ایرانی 20000 و قیمت هر گرم نقره پنبه خارجی 21000 است. همانطور که در جدول بالا میبینید قیمت نقره 925 مقداری کمتر از نقره پنبه است تقریبا 2000 تومان اختلاف قیمت دارد و ارزانتر از نقره ساچمه است.

امروز 1400/11/07 مصادف با 2022 /01 /27 میلادی است

قیمت روز نقره ساچمه تغییر چندانی نسبت به ماه های گذشته نکرده است و نمودار قیمت آن تقریبا ثابت مانده است که البته خبر خوبی است و نشان از ثبات بازار دارد و دیگر قیمت ها لحظه ای جابجا نمیشود. قیمت هر گرم نقره پنبه ایرانی هر گرم 21000تومان و قیمت امروز نقره پنبه خارجی هر گرم 22000 تومان میباشد و نقره 925 هم مثل همیشه اختلاف قیمتی تقریبا 2000 تومانی با نقره ساچمه دارد، و البته ارزان تر از نقره پنبه است.

خبری خوش برای شما دارم قیمت ها در حالی که گران است ولی گران تر نمیشود، چند وقتی است هر روز شاهد گران تر شدن اجناس نسبت به روز قبل از خود نیستیم و این شاهد این است که ثباتی هر چند نسبی در بازار پدید آمده است، البته از ثبات نسبی و کوتاه مدت هم رد شده و ثبات در قیمت ها چندین ماه است که شکل گرفته است امروز هم نقره قیمتی تقریبا مشابه با چند ماه پیش دارد و این خوب است، همین که هر روز گران تر نمی شود خوب است ثبات به بازار برگشته و کسب و کار ها رونق گرفته است.

امروز مورخ اول آبان ماه سال یکهزار و چهارصدو یک مصادف با بیست و سوم اکتبر 2022 1401/08/01 

قیمت روز نقره همان قیمتی است که چندی پیش داشته است البته با کمی اختلاف قیمت روز هر گرم نقره پنبه ایرانی هر گرم 21000تومان و قیمت امروز نقره پنبه خارجی هر گرم 22000 تومان است. قیمت امروز نقره 925 هر گرم 19000 تومان است.

امروز مورخ دوم دی ماه سال یک هزار و چهارصدو یک مصادف با بیست و سوم دسامبر سال 2022

سلام دوستان خوب و همراهان گرامی سایت سیلورا امروز جمعه است و تصمیم گرفتم راجع به قیمت امروز نقره براتون توضیح بدم. همه دوستانی که پیگیر قیمت روز نقره هستند حتما میدونند که چند وقتی هست که قیمت نقره از بازه قیمتی 21 هزار تومانی به رنج قیمتی 30 هزار تومانی رسیده و این یعنی تقریبا 50 درصد افزایش قیمت و این بعد از یک سال آرامش در بازار و ثبات قیمتی بعید به نظر میرسید، به خاطر همین هم من این یکی دوهفته اخیر که قیمت نقره ساچمه افزایش چشم گیری داشت، قیمت روز نقره رو آپدیت یا بروز رسانی نکردم. اما با توجه به اینکه قیمت نقره امروز با قیمت نقره یک هفته پیش هیچ تفاوتی نکرده است تصمیم گرفتم قیمت نقره رو آپدیت کنم. 
امروز مورخ دوم دی ماه یک هزار و چهارصدو یک است و قیمت روز نقره ساچمه از قرار هر گرم سی هزار و پانصدو شصت تومان است و قیمت امروز نقره استرلینگ یا همان نقره 925 هر گرم دو هزار تومان ارزانتر یعنی بیست و هشت هزارو پانصدو شصت تومان است.

تاریخ قیمت گرم نقره قیمت مثقال نقره
شنبه 01 اردیبهشت 1403 65 301
سه شنبه 21 فروردین 1403 63 293
دوشنبه 20 فروردین 1403 63 292
یکشنبه 19 فروردین 1403 62 288
شنبه 18 فروردین 1403 62 285
پنجشنبه 16 فروردین 1403 60 278
چهار شنبه 15 فروردین 1403 59 274
چهار شنبه 08 فروردین 1403 53 243
دوشنبه 06 فروردین 1403 53 246
سه شنبه 29 اسفند 1402 52 242
شنبه 19 اسفند 1402 49 228
شنبه 28 بهمن 1402 46 213
پنجشنبه 26 بهمن 1402 44 204
سه شنبه 24 بهمن 1402 44 206
یکشنبه 15 بهمن 1402 44 204
پنجشنبه 12 بهمن 1402 44 205
دوشنبه 02 بهمن 1402 42 193
سه شنبه 26 دی 1402 42 196
دوشنبه 27 آذر 1402 42 194
دوشنبه 20 آذر 1402 40 187
دوشنبه 15 آبان 1402 68 316
سه شنبه 25 مهر 1402 40 186
چهار شنبه 19 مهر 1402 39 183
شنبه 08 مهر 1402 38 178
دوشنبه 27 شهریور 1402 40 186
یکشنبه 26 شهریور 1402 40 185
دوشنبه 20 شهریور 1402 40 186
پنجشنبه 16 شهریور 1402 40 185
پنجشنبه 09 شهریور 1402 42 195
دوشنبه 30 مرداد 1402 39 180
یکشنبه 15 مرداد 1402 42 195
پنجشنبه 12 مرداد 1402 41 190
دوشنبه 09 مرداد 1402 41 192
دوشنبه 02 مرداد 1402 42 195
شنبه 31 تیر 1402 42 195
پنجشنبه 29 تیر 1402 43 200
دوشنبه 26 تیر 1402 42 196
شنبه 24 تیر 1402 41 192
سه شنبه 20 تیر 1402 40 184
دوشنبه 19 تیر 1402 40 185
چهار شنبه 14 تیر 1402 40 185
دوشنبه 05 تیر 1402 40 184
پنجشنبه 25 خرداد 1402 40 184
یکشنبه 21 خرداد 1402 41 188
چهار شنبه 10 خرداد 1402 41 191
دوشنبه 08 خرداد 1402 42 196
شنبه 06 خرداد 1402 42 196
جمعه 05 خرداد 1402 42 193
چهار شنبه 03 خرداد 1402 43 198
سه شنبه 02 خرداد 1402 43 199
چهار شنبه 27 اردیبهشت 1402 42 196
یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 44 205
شنبه 16 اردیبهشت 1402 48 221
دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 49 227
چهار شنبه 06 اردیبهشت 1402 45 208
دوشنبه 04 اردیبهشت 1402 45 211
چهار شنبه 30 فروردین 1402 45 208
چهار شنبه 30 فروردین 1402 45 209
سه شنبه 29 فروردین 1402 45 207
یکشنبه 27 فروردین 1402 45 210
پنجشنبه 24 فروردین 1402 46 211
سه شنبه 22 فروردین 1402 45 208
سه شنبه 22 فروردین 1402 45 208
یکشنبه 20 فروردین 1402 43 202
چهار شنبه 16 فروردین 1402 43 202
سه شنبه 15 فروردین 1402 42 194
دوشنبه 14 فروردین 1402 45 207
دوشنبه 07 فروردین 1402 38 176
سه شنبه 01 فروردین 1402 36 167
پنجشنبه 25 اسفند 1401 34 159
چهار شنبه 24 اسفند 1401 35665 164061
شنبه 20 اسفند 1401 32 148
چهار شنبه 17 اسفند 1401 34 160
شنبه 13 اسفند 1401 33 154
دوشنبه 08 اسفند 1401 31 144
جمعه 05 اسفند 1401 31 144
دوشنبه 01 اسفند 1401 34 160
دوشنبه 01 اسفند 1401 34 159
سه شنبه 25 بهمن 1401 33 152
یکشنبه 23 بهمن 1401 33 154
پنجشنبه 20 بهمن 1401 34 158
چهار شنبه 19 بهمن 1401 34 157
دوشنبه 17 بهمن 1401 34 157
شنبه 15 بهمن 1401 34 158
چهار شنبه 12 بهمن 1401 36 165
سه شنبه 11 بهمن 1401 35 164
دوشنبه 10 بهمن 1401 36 168
جمعه 07 بهمن 1401 35 161
یکشنبه 02 بهمن 1401 36 169
یکشنبه 02 بهمن 1401 36 169
یکشنبه 02 بهمن 1401 36 169
پنجشنبه 29 دی 1401 34 160
دوشنبه 26 دی 1401 34 157
دوشنبه 26 دی 1401 36 165
یکشنبه 25 دی 1401 34 158
شنبه 24 دی 1401 34 158
جمعه 23 دی 1401 33 155
پنجشنبه 22 دی 1401 33 155
پنجشنبه 22 دی 1401 33 154
چهار شنبه 21 دی 1401 33 156
دوشنبه 19 دی 1401 34 156
یکشنبه 18 دی 1401 33 155
شنبه 17 دی 1401 33 154
جمعه 16 دی 1401 32 148
جمعه 16 دی 1401 32 149
جمعه 16 دی 1401 32 148
جمعه 16 دی 1401 32 148
پنجشنبه 15 دی 1401 32 148
پنجشنبه 15 دی 1401 32 148


سوالات متداول

نقره چون طلا با ارزش است و می تواند مورد استفاده سرمایه داران خرد قرار گیرد و سودی مناسب برای شما داشته باشد قرار نیست و نباید سرمایه خود را به دلار تبدیل کنیم. بهترین راه برای سرمایه گذاری میان مدت خرید نقره خام یا همان نقره ساچمه است چرا که هم با افزایش جهانی قیمت انس نقره سرمایه تان حفظ شده و سود می کنید و هم اینکه با بالاتر رفتن قیمت دلار سود شما از معاملات و خرید نقره 999 دوچندان میشود. اگر نگاهی به روند افزایش قیمت نقره در طی چند سال اخیر داشته باشیم می بینیم که خریداران نقره و سرمایه گذاران در این حوزه به سود قابل توجهی رسیده اند و سرمایه شان حفظ شده است.


نقره ای که برای سرمایه گذاری به شما پیشنهاد میشود نقره خالص به صورت ساچمه و یا به صورت شمش است شما به راحتی میتوانید با خرید نقره خالص سرمایه خود را حفظ کنید. نقره 999 یا همان نقره ساچمه نقره ایست که به صورت خالص در قالب شمش نقره یا نقره ساچمه شده در بازار به فروش می رسد و مناسب برای سرمایه گذاری میان مدت می باشد.


قیمت انس نقره نسبت به هفته گذشته کاهشی بوده است و نرخ آن تقریبا یک دلار کمتر شده است. در هفته گذشته قیمت انس نقره 21 دلار و 831 سنت بوده است و امروز قیمت هر انس نقره معادل با 20 دلار و 717 سنت بود که روندی کاهشی را در قیمت جهانی انس نقره نشان میدهد.


قیمت انس نقره امروز شنبه 13 اسفند 1404 مبلغ $ 21.261 است.


برای به دست آوردن قیمت نقره دست دوم باید بگویم که مهم است که عیار نقره تان چند باشد ولی اگر 925 باشد جهت محاسبه قیمت نقره دست دوم هم اجرتش کسر میشود و هم قیمتش از قیمت نقره 925 خام کمتر محاسبه میشود. اگر بخواهم دقیق تر بگویم حدود 70٪ قیمت نقره 925 خام که در جداول بالا قیمت گذاری شده است مبنای قیمت نقره دست دوم می باشد.


همان طور که گفتم نقره فلزی است که موجب میشود سرمایه تان حفظ گردد البته میزان سود درنقره همچون طلا سود درمیان مدت است یعنی حد اقل برای بدست آوردن سود مناسب و حفظ سرمایه تان بایستی شمش های نقره شما شش ماه توسط شما نگهداری شود و از این طریق شما میتوانید سر مایه تان را حفظ کرده و به سود مناسبی نیز برسید. اگر شش ماه قبل نقره ساچمه خریده اید الان باید حدود 10 درصد سرمایه شما افزایش قیمت داشته باشد.


این روش بسیار خطر ناک است البته نه برای شما که سالهاست وایتکس را میشماسید و با آن ظروفتان را تمیز میکنید بلکه خطر ناک است برای آن نقره بخت برگشته ای که با وایتکس قصد تشخیص اصل یا بدل بودنش را دارید. در این روش برای تشخیص باید نقره را درون ظرف وایتکس قرار دهید و پس از گذشت مدا کوتاهی نقره تان سیاه میشود مثل ذغال کاملا پوشش سیاه رنگ میگیرد پس از آن اگر با الکل و پنبه رتگش تغییر کرد یا اگر آن را بر روی فرش دست بافت کشیدید و رنگش بر گشت نقره است و اگر همچنان سیاه ماند نقره نبوده است برای تمیز کردن و برگشتن رنگ نقره میتوانید آن را در ظرفی از آبلیمو قرار دهید و پس از 24 ساعات بشورید این طور میتوانید دوباره نقره ای نو داشته باشید و تاثیر وایتکس بر نقره را از بین ببرید.


عباس روستایی

عباس روستائی حسین ابادی

سلام من عباس روستائی هستم مدیر و موسس سایت سیلورا . کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دارم و استاد دانشکده خوارزمی ملایر. عاشق نقره سازیم و یه کارگاه نقره سازی دارم که هر چی دلت بخواد توی کارگاه نقره سازیم تولید میکنم . به شدت دنبال یادگیری هستم و همه جوره از یادگیری مباحث مربوط به حوزه کاریم برنامه نویسی استقبال میکنم و دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نقره و روش های مختلف ساخت زیورآلات بدست بیارم.هرچند در این زمینه تجربه ای 5 ساله دارم ولی بازم دوست دارم یاد بگیرم. عاشق نوشتن هستم ومقالات مختلفی تو حوزه زیورآلات نوشتم و سعی میکنم هرچی یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بذارم . امید وارم از خوندن مقالاتم راضی باشید وبا خوندن مقالات وب سایتم به دانشتون اضافه بشه و اطلاعات عمومیتون بالاتر بره .

مشاهده اطلاعات بیشتر