سبد خرید

جمع خرید 0

راهنمای نگهداری از زیور آلات و بدلیجات استیل + ترفند

راهنمای نگهداری از زیور آلات و بدلیجات استیل + ترفند

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا رنگ نیم ست استیلتان پس از گذست مدت کوتاهی از بین میرود و سیاه میشود.نیم ست استیل یکی از زیور آلات گوناگون مورد استفاده خانم ها می باشد

 

آیا استیل سیاه میشود؟

شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که زیورآلات استیل سیاه میشود یا نه چرا رنگ نیم ست استیلی که خریدم سیاه شد چرا انگشتر استیلتان پس از گذشت مدت کوتاهی سیاه شد و از بین رفت، آیا واقعا رنگ زیورآلات استیل از بین میرود و سیاه میشود؟؟؟؟؟

نیم ست استیل یکی از زیور آلات گوناگون مورد استفاده خانم ها می باشد که تنوع در طرح های این بدلیجات نسبت به طلا زیاد تر بوده وبا توجه به گران بودن قیمت طلا مورد استفاده عامه مردم قرار دارد. چرا که اکثر مردم با توجه به قیمت طلا نمیتوانند زیورآلات از جنس طلا خریداری نمایند و رو به خرید بدلیجات و نقره آورده اند. اما جواب سوال آیا بدلیجات سیاه می شود جواب هم خیر است و هم بله میدانید اگر بدلیجات مارک بخرید سالیان سال برای شما کار میکند و رنگش سیاه نمی شود ولی اگر به دنبال ارزانی هستید و میخواهید یک مجلس راه بیاندازید و در یک مهمانی حضور داشته باشید و بدرخشید و قیمت و مارک کالا برایتان مهم نیست جواب این است امکان زود سیاه شدن بدلیجات وجود دارد. واما بعضی افراد به دلیل حساسیت به بدلیجات نمیتوانند از آنها استفاده کنند که البته امروزه این مشکل نیز رفع شده است چون نیم ست های استیل روکش رادیوم خورده هستند و شما میتوانید دلایل حساسیت به بدلیجات را در مقاله ای با همین نام در وب سایت سیلورا بخوانید. و یا اینکه اقدام به خرید نقره جات نمایید و زیورآلات نقره خریدیاری نماید. اما پس از خرید بدلیجات استیل جهت نگهداری از بدلیجات خود باید مواردی را رعایت نماید تا بدلیجات استیل شما دچار آسیب نشود.

حتما این مسئله برای شما مهم است و دوست دارید بدانیید که چه طور از بدلیجات شیک خود نگهداری نمایید. و کلکسیون بدلییجات و زیور آلات خود را چطور نگهداری نمایید تا آسیب کمتری ببینند و همیشه نو و براق باشند.

همه بدلیجاتی که خریداری میکنید نیازمند نگهداری صحیح هستند تا رنگشان تغییر نکند و آسیب نبینند البته این نکته حایز اهمیت است که شما مبادرت به خرید بدلیجات نموده اید و نه طلا و خواه ناخواه رنگ بدلیجات کدر میشود و از نویی می افتد ما فقط در این مقاله راهنمای نگهداری از بدلیجات را به شما آموزش میدهیم تا بدلیجاتتان مدت زمان بیشتری رنگ ثابت بماند و درخشش بدلیجاتتان تا مدت ها ثابت بمانند البته باز هم باید بگویم که بدلیجات،طلا نیست،البته اگر از طلا هم درست نگهداری نشود رنگش پس از مدت کوتاهی کدر میشود.

اما روش مناسب برای نگهداری از بدلیجات چیست ؟ خوب به عنوان اولین اقدام جهت نگهداری از بدلیجات قبل از شستن دست ها با آب یا آب صابون و سایر مواد شوینده بدلیجاتتان را از دست تان در آورید تا مواد شوینده روی بدلیجاتتان تاثیر نگذارد قبل از رفتم به حمام و استخر حتما بدلیجات خود را در جایی خشک قرار دهید چرا که رطوبت و آب اصلی ترین دشمن زیور آلات می باشد.

 پس همیشه بدلیجات خود را خشک نگه دارید و اگر بدلیجاتتان خیش سد سریعا بدلیجات خود را با پارچه ای نرم خشک نمایید و خشک کردن بدلیجاتتان را به تاخیر نیاندازید.از عوامل دیگری که موجب کدر شدن و رنگ رفتگی بدلیجات می شود تعریق بدن است حتما هنگامی که فعالت زیاد دارید و عرق میکنید عرق خود را با دستمال کاغذی خشک کنید و نگذارید عرق به بدلیجات برسد چون هم موجب کدر شدن بدلیجات میشود و هم باعث ایجاد حساسیت پوستی به بدلیجات شده واحتمال ایجاد حساسیت به بدلیجات را افزایش میدهد.

 

بدلیجات خود را درون جعبه نگهداری نمایید.

با استفاده از جعبه زیور آلات مطمئن میشوید که بدلیجات در جای خشک و تمیز قرار میکیرد و از گزند رطوبت در امان میماند.

جواهرات خود را سازمان یافته نگهداری نمایید یعنی باید توجه داشته باشید که طلا را ازبدلیجات جدا نگه داری نمایید و بدلیجات مختلف هم جدا جدا نگهداری نمایید تا بدلیجاتتان خش نیفتد چون خش دار شدن بدلیجات باعث نفوذ آب می شود و کم کم بدلیجاتتان را از بین میبرد. پس نگهداری بدلیجات به صورت سازمان یافته مهم است.

با بدلیجات آشپزی نکنید زیرا گرمای شدید و روغن موجب صدمه زدن به نگین های زیور آلات شما میشود و بدلیجاتتان را خراب میکند. نکته دیگری که در نگهداری از بدلیجات به آن باید توجه داشته باشید این است

 همیشه اول عطو ادکل خود را بزنید بعد بدلیجات خود را بپوشید و در آخر اینکه اگر از بدلیجات برنجی استفاده میکنید بهتر است به آن برق ناخن بزنید تا رنگ بدلیجات برنجی مورد استفاده تان همیشه ثابت باشد و اگر بدلیجاتتان جرم گرفته است لطفا آن را درون سرکه نگذارید میتوانید بدلیجات خور را با مسواک و یا فرچه ریز نرم پاک کنید.تا بدلیجاتتان تمیز شود.

 امید واریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد و شما راه های نگهداری از بدلیحات را به خوبی فرا گرفته باشید و از بدلیجات خود به خوبی نگهداری نمایید.



سوالات متداول

سلام بدلیجات اگه واقعا از جنس استیل باشه سیاه نمیشه؟


بدلیجات رو باید جدا از طلا نگهداری کنید چون استیل سخت تر از طلا است به طلا آسیب میزنه


خیر ، عطر و ادکلن تاثیری روی رنگ بدلیجات استیل اصل نداره


عباس روستایی

عباس روستائی حسین ابادی

سلام من عباس روستائی هستم مدیر و موسس سایت سیلورا . کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دارم و استاد دانشکده خوارزمی ملایر. عاشق نقره سازیم و یه کارگاه نقره سازی دارم که هر چی دلت بخواد توی کارگاه نقره سازیم تولید میکنم . به شدت دنبال یادگیری هستم و همه جوره از یادگیری مباحث مربوط به حوزه کاریم برنامه نویسی استقبال میکنم و دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نقره و روش های مختلف ساخت زیورآلات بدست بیارم.هرچند در این زمینه تجربه ای 5 ساله دارم ولی بازم دوست دارم یاد بگیرم. عاشق نوشتن هستم ومقالات مختلفی تو حوزه زیورآلات نوشتم و سعی میکنم هرچی یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بذارم . امید وارم از خوندن مقالاتم راضی باشید وبا خوندن مقالات وب سایتم به دانشتون اضافه بشه و اطلاعات عمومیتون بالاتر بره .

مشاهده اطلاعات بیشتر