سبد خرید

جمع خرید 0

روش تشخیص سنگ زمرد اصل از بدل وخواص آن

روش تشخیص سنگ زمرد اصل از بدل وخواص آن

سنگ زمرد اصل دارای سختی هفت تا هشت میباشد که برای تست سختی سنگ می بایست دستگاه سختی سنج را داشته باشید علاوه بر آن ساختار سنگ های زمرد به گونه ایست که وقتی داخل این سنگ ها را نگاه میکنید حتما بایستی رگه هایی را ببینید

سنگ زمرد اصل:

سنگ زمرد اصل دارای سختی هفت تا هشت میباشد که برای تست سختی سنگ می بایست دستگاه سختی سنج را داشته باشید

علاوه بر آن ساختار سنگ های زمرد به گونه ایست که وقتی داخل این سنگ ها را نگاه میکنید حتما بایستی رگه هایی را ببینید و همچنین ممکن است در کنار رگه ها حفره هایی شبیه به حباب وجود داشته باشد بودن همین حباب ها و رگه هاست که یک سنگ را خاص ناب و اصل میکند اگر اینن رگه ها وجود نداشته باشد پس سنگ شما یک سنگ مصنوعی است

 

سنگ ماه تولد اردیبهشت زمرد است زمرد یکی از سنگهایی است که از گذشته های خیلی دور مورد استفاده درمانی قرار میگرفته است زمرد یا همان سنگ سبزی که در انگشتر نقره و گردنی گردنبندهای نقره مورد استفاده قرار میگیرد.

زمرد این سنگ مخصوص متولدین اردیبهشت ماه برای اولین بار ازمعادن کلمبیا استخراج میشود.

سنگ زمرد زیبایی خاصی دارد و چون به رنگ سبز است هیچ چشمی از نگاه کردن به آن خسته نمیشود،سنگ زمرد سنگ محبوب ملکه مصر بوده و سنگ محبوب و مخصوص متولدین اردیبهشت ماه است و چون سنگ زمرد اولین سنگی بوده که از معادن آفریقا استخراج شده، قداست خاصی نزد آفریقایی ها دارد.

رنگ سنگ زمرد به هیچ وجه نمیرود، حتی در مواقعی که حرارت بالایی به آن برسد و یا در برابر تابش مستقیم نور خورشید قرار بگیرد. شما میتوانید زمرد اصل را از فرع به کمک ناخالصی هایی که در سنگ زمرد هست تشخیص دهید این ناخالصی ها اصلا موجب پایین آمدن ارزش زمرد نمیشود و بالعکس به شما میگوید این سنگ یک زمرداصل است.این سنگ نیز ماند سایر سنگهای معدنی خواص بیشماری دارد.

انگشتر ماه تولد اردیبهشت

 

خواص سنگ زمرد:

اگر بخواهیم خواص زمرد را خیلی شسته و رفته بگوییم به موارد زیر می رسیم

زمرد چشم ها را تقویت میکند.زمرد که سنگ مخصوص ماه تولد اردیبهشت ماهی هاست، سیستم عصبی را عادی و ضربان قلب را تنظیم میکند.

زمرد انرژی های منفی را از صاحب خود دور می نمایدزمرد طناب عشق را محکم تر از قبل می نماید.زمرد پر انرژی است و برای جلوگیری از مبطلا شدن به صرع مورد استفاده قرار می گیرد.

 اگر از بین بزرگتر های خانواده کسی مبطلا به صرع است بهتر است شما برای اینکه آثار صرع در شما بوجود نیاید و از صرع جلوگیری کنید از کانی متولدین اردیبهشت استفاده کنیداگر مبطلا به صرع هستید این کار چندان کار ساز نیست و فقط برای جلوگیری از مبطلا شده به صرع از این کانی استفاده کنید.

از خواص سنگ زمرد برقراری تعادل در سیستم عصبی انسان میباشد و خاصیت تسکین دهندگی درد های عصبی را دارد واز زمرد این سنگ جهت رفع معده درد و مسکنی برای معده آنانی که از ناراحتی معده به تنگ آمده اند مناسب است.

زمرد در صورتی که همراه صاحب خود باشد باعث تقویت قوای روحی و اعصاب وقلب و مغز میشود یکی دیگر از خواص کانی مخصوص متولدین اردیبهشت بهبود و عادی کردن ضربان قلب فرد بیمار می باشد. اگر این زمرد را به گردن بیاویزید از مبطلا شدن به تنگی عروق درامان خواهید بود و هیچ وقت رگ های شما تنگ نمیشود.همان طور که درمتن بالا گفته شد زمرد تسکین دهنده درد است و قادر به تسکین و کم کردن درد های ناحیه ستون فقرات و عضلات میباشد.همانطور که میدانید زمرد، در برابر حرارت عرق میکند و آب زمرد برای بیماری های چشم مفید است و نگاه کردن به زمرد نور چشم را زیاد میکند.گردنبند سنگ ماه تولد اردیبهشت

خواصی از زمرد که در روایات از ائمه نقل شده است:

در روایتی از امیرالمومنین اسد الله الغالب علی ابن ابیطالب (ع) چنین آمده است :همراه داشتن سنگ زمرد با خود باعث رفع فقر و تنگدستی میشود و از در روایت دیگری از پیامبر خاتم حضرت ختمی مرتبت رسول الله (صلوات الله )آمده است که انگشتر زمرد باعث برطرف شدن تنگدستی و فقر میشود.

در روایت دیگری از هشتمین اختر تابناک ولایت و امامت در مورد سنگ زمرد چنین آمده است : انگشتر زمرد فقر را به سروت تبدیل میکند. حال که خواص سنگ زمرد را دانستید بهتر است هر چه سریع تر انگشتر زمردی برای خود تهیه کنید.

روش تشخیص سنگ زمرد اصل:

یکی از روش هایی که برای تشخیص سنگ زمرد اصل میتوان از آن اسنفاده کرد نوع تراش سنگ ها است همانطور که گفته شد سنگ زمرد سختی نسبتا بالایی دارد پس هنگام تراش خوردن و تراشیده شدن سنگ بایتی لبه های تیزی در کناره های سنگ باقی بماند چذا که به دلیل بالا بودن سختی سنگ قائدتا نمیتوان همه لبه های سنگ را فرم داد (تیزی لبه های سنگ زمرد بعد از تراش خود دلیلی بر اصل بودن این سنگ است )

یکی دیگر از روش های تست سنگ زمرد محک زدن آن با اسید است زمرد سنگ سختی است و هیچ اسیدی بر آن کارگر نیست.



سوالات متداول

خوب بهترین راه استفاده از دستگاه سختی سنج است زمرد سختی بین 7 تا 8 دارد همچنین همه سنگ های اصل دارای رگه هایی درون سنگ هستند


سنگ زمرد خواص بی نظیری دارد از جمله چشم ها را تقویت میکند، انرژی های منفی را از صاحب خود دور می نماید،زمرد در برقراری تعادل در سیستم عصبی انسان مفید است و از درد های عصبی جلوگیری می کند.


عباس روستایی

عباس روستائی حسین ابادی

سلام من عباس روستائی هستم مدیر و موسس سایت سیلورا . کارشناسی ارشد مهندسی نرم افزار دارم و استاد دانشکده خوارزمی ملایر. عاشق نقره سازیم و یه کارگاه نقره سازی دارم که هر چی دلت بخواد توی کارگاه نقره سازیم تولید میکنم . به شدت دنبال یادگیری هستم و همه جوره از یادگیری مباحث مربوط به حوزه کاریم برنامه نویسی استقبال میکنم و دوست دارم اطلاعات بیشتری در مورد نقره و روش های مختلف ساخت زیورآلات بدست بیارم.هرچند در این زمینه تجربه ای 5 ساله دارم ولی بازم دوست دارم یاد بگیرم. عاشق نوشتن هستم ومقالات مختلفی تو حوزه زیورآلات نوشتم و سعی میکنم هرچی یاد گرفتم رو با شما به اشتراک بذارم . امید وارم از خوندن مقالاتم راضی باشید وبا خوندن مقالات وب سایتم به دانشتون اضافه بشه و اطلاعات عمومیتون بالاتر بره .

مشاهده اطلاعات بیشتر